Türkiye Cumhuriyeti

Bordo Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

Anayasa Değişikliği Halkoylaması / Yurt Dışı Seçmen Kütüğü Ve Adres Beyanlarına İlişkin Duyuru , 16.02.2017

Saygıdeğer vatandaşlarımız, 

Ülkemizde 16 Nisan 2017 tarihinde gerçekleştirilecek Anayasa Değişikliği Halkoylaması kapsamında, yurtdışında ikamet eden vatandaşlarımız 27 Mart - 9 Nisan 2017 tarihleri arasında yurtdışı temsilciliklerimizde kurulacak sandıklarda her gün 09.00 – 21.00 saatleri arasında oylarını kullanabileceklerdir. Gümrük kapılarındaki oy verme işlemi ise 27 Mart Pazartesi günü başlayıp 16 Nisan Pazar günü sona erecektir.

Yurt Dışı Seçmen Kütüğüne kayıtlı olmak koşuluyla, vatandaşlarımız bağlı bulundukları temsilciliklerde ya da oy verme günlerinde bulunacakları yere en yakın diğer temsilciliklerde kurulan sandıklarda veya gümrük kapılarında oy kullanabileceklerdir.


Vatandaşlarımızın yurtdışı temsilciliklerimizde veya gümrüklerde oy kullanabilmeleri için adres beyanları esas alınarak oluşturulan Yurt Dışı Seçmen Kütüğüne kayıtlı olmaları gerekmektedir. Oy kullanma sırasında yapılacak kontrolde Yurt Dışı Seçmen Kütüğünde kaydı bulunmadığı görülen vatandaşlarımızın yurtdışı temsilciliklerimizde veya gümrüklerde oy kullanmaları mümkün olamayacaktır.

Yüksek Seçim Kurulu’nca belirlenen seçim takvimi çerçevesinde yurtdışı seçmen listeleri 18 Şubat 2017 Cumartesi günü Türkiye saati ile 08.00’den itibaren Yüksek Seçim Kurulu’nun

https://secmen.ysk.gov.tr/ysk/secmenBilgiYurtdisi.jsp

adresli internet sitesinden ilan edilecektir.

Listeler 26 Şubat 2017 tarihinde Fransa saatiyle 15.00’e kadar ilanda kalacaktır.

Yurt Dışı Seçmen Kütüğünde kaydı bulunmayan vatandaşlarımızın bu durumlarını düzeltmek için adres beyanında bulunmak üzere 18 Şubat Cumartesi gününden itibaren 26 Şubat Pazar günü Fransa saatiyle 15.00’e kadar üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan nüfus cüzdanı veya T.C. pasaportlarıyla birlikte şahsen  Başkonsolosluğumuza müracaat etmeleri gerekmektedir. Postayla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

Sadece bu işlem için Başkonsolosluğumuz istisnai olarak 18 Şubat Cumartesi, 19 Şubat Pazar ve 25 Şubat Cumartesi günleri 10.00 – 16.00, 26 Şubat Pazar günü ise 10.00 – 15.00 saatleri arasında açık olacaktır. Bu günlerde adres beyan işlemi haricinde başka bir konsolosluk işlemi yapılmayacaktır.

Vatandaşlarımızın ayrıca, itiraz süresi içinde (18 Şubat – 26 Şubat) hafta içi günlerde 09.00 – 12.00 ve 14.00 – 17.00 saatleri arasında adres beyanı için randevu almaksızın Başkonsolosluğumuza şahsen başvurmaları da mümkündür. Bu süre içinde diğer konsolosluk işlemleri için Başkonsolosluğumuzun consulat.bordeaux@mfa.gov.tr  mail adresinden randevu alınması gerekmektedir.

Saygıyla duyurulur.